Pro zákazníky, kteří se nechtějí osobně zabývat vybavením svého obchodu – obraťte se na nás a my vám zpracujeme vizualizaci podle vašich prostor. A pro ostatní, je tady náš postup realizace a na co nezapomenout při zařizování vlastní prodejny.

Máte za sebou zodpovědný výběr adekvátního obchodního prostoru, jemuž jistě předcházel důkladný průzkum trhu. Znáte tedy své zákazníky a jejich návyky a ze všech možných nabídek jste si vybrali správnou prodejnu na správném místě, která bude ideální pro vámi nabízený sortiment. Nakonec není důležité, zda je prodejna v nákupním centru či se jedná o obchodní prostor v běžné městské zástavbě. Podstatné je, aby šlo zboží na odbyt a v prodejně se cítili dobře zákazníci i zaměstnanci. Tomu můžete napomoci, když se budete držet několika jednoduchých zásad shopfittingu. Než se pustíte do zařizování svého vysněného nového obchodu, projděte si jejich rychlý výčet.

01Před prodejnou

Váš obchod „začíná“ již před vchodovými dveřmi. Aby se z potenciálního zákazníka procházejícího okolo stal zákazník reálný, je třeba jej upoutat adekvátní komunikací. Logo firmy je samozřejmost, další pobídkou mohou být vhodné poutáky či bannery, je však nutné respektovat pravidla obchodního centra či obecní vyhlášky v případě obchodů v běžné zástavbě a nedopouštět se nedovoleného záboru obecního prostranství.

02Výloha

Ne nadarmo se výlohám říká výkladní skříň. Sebeatraktivnější zboží v obchodě může zůstat ležákem, pokud na něj kolemjdoucí bude lákat odfláknutá výloha. Polepy nestačí. Do správně pojaté výlohy samozřejmě patří výstavní kusy z vaší nabídky, zároveň ale také stolky, pódia a další drobnější nábytek, který pomůže s pestřejším uspořádáním výlohy.  

03Uvnitř prodejny

V samotném obchodu je každý provozovatel omezen velikostí plochy a její dispozicí. Uspořádání by však v zásadě mělo odpovídat současnému trendu, který klade důraz především na tři prvky prodejní infrastruktury. Tím prvním jsou přístěnné regály, ideálně s možností fixace do stěny, dále gondoly, tedy samostatné regály, které mohou „plout“ po prodejně, a pokladny, k nimž je třeba přistoupit tak, že jsou nejen místem inkasa, ale také poslední příležitostí přimět zákazníka k impulznímu nákupu. Studie ukazují, že vhodně uspořádané prvky impulzní pobídky v pokladní zóně mohou zvýšit prodej až o 20 procent.

04Navigace

Uspořádání každého obchodu by mělo být pojato tak, aby dávalo logiku zákazníkovi i obchodníkovi. Pomocí správně umístěných headerů lze zákazníka navigovat po prodejně tak, aby mu pobyt v daném prostoru dával smysl a rád pak v takovém obchodě nechal své peníze, z čehož samozřejmě profituje i obchodník. 

05Zázemí

Nezapomeňte i na zázemí pro zaměstnance, jako je kuchyňka, šatní skříňky nebo odkládací nábytek pro pracovní pomůcky. K dalšímu doplňkovému nábytku patří i převlékací kabinky, případně konzolové věšáky pro skladování oblečení a další.

MORIS Play and Sell - Vybavení obchodu rychle a hravě

Nábytkový systém Play and Sell české firmy MORIS design byl vyvinut ve spolupráci s maloobchodníky. Z dlouholetých zkušeností vyplývá, že právě tento typ nábytku je mezi nimi nejžádanější. Proč? Protože v případě kolekce Play & Sell jde o systém sestávající z modulů o délce jednoho metru, takže obchodník si může sám snadno zařízení prostoru rozvrhnout a zjistit, co vše se mu do prodejny vejde. Play & Sell je modulární, snadno sestavitelný a zároveň i měnitelný „za chodu“ - je možné střídat dekory, díky možnosti řadit moduly do sestav lze měnit rozměry regálů, vyměnitelný je přirozeně branding, různé typy osvětlení/podsvícení atd.Zároveň obchodník nemusí řešit, zda je vyhovující rozvod inženýrských sítí po prostoru či nebudou třeba drobné stavební úpravy. Toto břemeno rádi bereme za obchodníky na sebe. Už proto, že naše nábytkové moduly jsou vybaveny průchodky pro elektro (včetně dat) či vodu. V případě potřeby zařídíme úpravy obchodního prostoru včetně pomoci s montáží nábytku.
S flexibilním modulárním systémem Play and Sell snadno vybavíte svou prodejnu, ať prodáváte módu, elektroniku, potraviny, dekorace či cokoli jiného. V Play and Sell získáte spolehlivého, robustního a přitom na instalaci i údržbu nenáročného parťáka, který podpoří prezentaci vašeho zboží elegantním vzhledem s dekorem dle vašeho uvážení.

Základní charakteristiky systému Play and Sell

DTDL 

hlavním použitým materiálem jsou laminované dřevotřískové desky DTDL, neboli lamino. Dřevotříska se vyrábí slisováním rozdrceného materiálu. Následné laminování zvyšuje odolnost desky proti oděru a krátkodobé vlhkosti. Zároveň tato úprava velmi usnadňuje údržbu

Nenáročná instalace

nábytek sestává z modulů, vše si tedy snadno sestavíte sami. Pokud ne, rádi pomůžeme

Vyhovuje náročným normám

veškeré vybavení Play and Sell splňuje všechny současné platné normy nákupních center v Česku

Modulární systém

Play and Sell je jednoduchý stavebnicový systém z typizovaných částí

Česká výroba

veškeré díly systému Play and Sell se vyrábějí v ČR, stejně tak materiál