Jak si zařídit obchod?
Pro zákazníky, kteří se nechtějí osobně zabývat vybavením svého obchodu – obraťte se na nás a my vám zpracujeme vizualizaci podle vašich prostor. A pro ostatní, je tady náš postup realizace a na co nezapomenout při zařizování vlastní prodejny.
Máte za sebou zodpovědný výběr adekvátního obchodního prostoru, jemuž jistě předcházel důkladný průzkum trhu. Znáte tedy své zákazníky a jejich návyky a ze všech možných nabídek jste si vybrali správnou prodejnu na správném místě, která bude ideální pro vámi nabízený sortiment. Nakonec není důležité, zda je prodejna v nákupním centru či se jedná o obchodní prostor v běžné městské zástavbě. Podstatné je, aby šlo zboží na odbyt a v prodejně se cítili dobře zákazníci i zaměstnanci. Tomu můžete napomoci, když se budete držet několika jednoduchých zásad shopfittingu. Než se pustíte do zařizování svého vysněného nového obchodu, projděte si jejich rychlý výčet.
01Před prodejnou
Váš obchod „začíná“ již před vchodovými dveřmi. Aby se z potenciálního zákazníka procházejícího okolo stal zákazník reálný, je třeba jej upoutat adekvátní komunikací. Logo firmy je samozřejmost, další pobídkou mohou být vhodné poutáky či bannery, je však nutné respektovat pravidla obchodního centra či obecní vyhlášky v případě obchodů v běžné zástavbě a nedopouštět se nedovoleného záboru obecního prostranství.
02Výloha
Ne nadarmo se výlohám říká výkladní skříň. Sebeatraktivnější zboží v obchodě může zůstat ležákem, pokud na něj kolemjdoucí bude lákat odfláknutá výloha. Polepy nestačí. Do správně pojaté výlohy samozřejmě patří výstavní kusy z vaší nabídky, zároveň ale také stolky, pódia a další drobnější nábytek, který pomůže s pestřejším uspořádáním výlohy.
03Uvnitř prodejny
V samotném obchodu je každý provozovatel omezen velikostí plochy a její dispozicí. Uspořádání by však v zásadě mělo odpovídat současnému trendu, který klade důraz především na tři prvky prodejní infrastruktury. Tím prvním jsou přístěnné regály, ideálně s možností fixace do stěny, dále gondoly, tedy samostatné regály, které mohou „plout“ po prodejně, a pokladny, k nimž je třeba přistoupit tak, že jsou nejen místem inkasa, ale také poslední příležitostí přimět zákazníka k impulznímu nákupu. Studie ukazují, že vhodně uspořádané prvky impulzní pobídky v pokladní zóně mohou zvýšit prodej až o 20 procent.
04Navigace
Uspořádání každého obchodu by mělo být pojato tak, aby dávalo logiku zákazníkovi i obchodníkovi. Pomocí správně umístěných headerů lze zákazníka navigovat po prodejně tak, aby mu pobyt v daném prostoru dával smysl a rád pak v takovém obchodě nechal své peníze, z čehož samozřejmě profituje i obchodník.
05Zázemí
Nezapomeňte i na zázemí pro zaměstnance, jako je kuchyňka, šatní skříňky nebo odkládací nábytek pro pracovní pomůcky. K dalšímu doplňkovému nábytku patří i převlékací kabinky, případně konzolové věšáky pro skladování oblečení a další.
MORIS Play and Sell - Vybavení obchodu rychle a hravě
Základní charakteristiky systému Play and Sell
DTDL
hlavním použitým materiálem jsou laminované dřevotřískové desky DTDL, neboli lamino. Dřevotříska se vyrábí slisováním rozdrceného materiálu. Následné laminování zvyšuje odolnost desky proti oděru a krátkodobé vlhkosti. Zároveň tato úprava velmi usnadňuje údržbu
Nenáročná instalace
nábytek sestává z modulů, vše si tedy snadno sestavíte sami. Pokud ne, rádi pomůžeme
Vyhovuje náročným normám
veškeré vybavení Play and Sell splňuje všechny současné platné normy nákupních center v Česku
Modulární systém
Play and Sell je jednoduchý stavebnicový systém z typizovaných částí
Česká výroba
veškeré díly systému Play and Sell se vyrábějí v ČR, stejně tak materiál