6 důležitých prvků v designu maloobchodních prodejen
Možná jste zkušený majitelem firmy, který ví, jak dosáhnout zisku a poskytnout výjimečnou zákaznickou zkušenost, ale co design maloobchodní prodejny? Víte, jak velký vliv má design a jaké výhody jsou spojeny s najímáním specialistů na design interiérů a vybavení budov.
Pokud nastal čas proměnit design vaší maloobchodní prodejny, není na škodu požádat o pomoc. Někteří z nejlepších odborníků na vybavení komerčních interiérů vám mohou osvětlit význam následujících prvků designu maloobchodní prodejny.
Plynulost pohybu
I když se možná soustředíte na to, abyste měli na skladě výrobky, které se budou vašim zákazníkům líbit, je cenné zajistit, aby k nim měli především snadný přístup. Neuspořádané uličky totiž mohou u zákazníků vyvolat pocit zahlcení, stísněnosti a nespokojenosti s celkovým zážitkem z nakupování.
Specialisté na vybavení interiérů mohou pomoci s rozmístěním regálů, regálů a stolů pro pohodlí zákazníků a zároveň upřednostnit tak důležitou klidovou zónu, kterou zákazníci potřebují, aby se při vstupu do podniku zorientovali.
Osvětlení
Osvětlení se nemusí zdát jako důležité hledisko při navrhování maloobchodní prodejny, ale může být klíčové pro zvýraznění vašich výrobků a zapůsobení na zákazníky. Nejlepší osvětlení může napomoci dobré náladě a dokonce pomoci odstranit tmavá zákoutí obchodu, která by mohla omezovat váš prodejní potenciál.
Přirozené osvětlení je jednou z nejlepších forem, jak předvést své výrobky v celé jejich kráse. Odborníci na design maloobchodních prodejen vám mohou navrhnout nejlepší umělé osvětlení, které nabídne iluzi přirozeného světla, aby si vaši zákazníci mohli užít ten nejlepší zážitek z nakupování.
Layout prodejny
To, jak uspořádáte své stojany, gondoly a regály, může výrazně ovlivnit zážitek zákazníků z nakupování. Neexistuje univerzální přístup k uspořádání prodejny a vašemu jedinečnému obchodnímu modelu může vyhovovat mnoho různých možností.
Například vynucené uspořádání cesty umožňuje zákazníkům projít vámi předem určenou trasu a všimnout si strategicky umístěných produktů, které potenciálně podporují impulzivní nákupy. Máte přímou kontrolu nad tím, kudy zákazníci chodí, a můžete dokonce využít tohoto uspořádání k tomu, abyste zákazníky nasměrovali k méně výkonnému zboží.
Rovné nebo páteřní uspořádání se vyplatí zvážit i pro vaše vystavené zboží. Snadno se plánují a skládají se z jedné hlavní uličky uprostřed prodejny, ke které přiléhají uličky. Takové uspořádání maximalizuje prostor pro vystavení zboží a zároveň poskytuje dostatek prostoru pro chůzi.
Můžete se rozhodnout i pro úhlové uspořádání, které zákazníky nasměruje k vystavenému zboží, nebo pro mřížkové uspořádání, které se vyskytuje v mnoha supermarketech a lékárnách. Odborníci na design maloobchodních prodejen vám pomohou určit nejefektivnější uspořádání pro váš prostor.
Pokladní zóna
Je snadné předpokládat, že na pokladně nezáleží, protože zákazníci už stojí ve frontě se zbožím k nákupu. Je však mnohem snazší, než si myslíte, přijít o prodej, pokud se zákazník u pokladny necítí dobře.
Vyvarujte se přeplnění prostoru a omezte nepořádek na minimum, aby si zákazníci mohli udělat prostor. Možná se vám také vyplatí nízký pult pro lepší dostupnost a výběr možností impulzivního nákupu, abyste maximalizovali potenciál výdělku.
Styl
Když se soustředíte na funkčnost, je snadné zapomenout na styl. Image svého obchodu můžete zlepšit tím, že upřednostníte prvky, které odrážejí vaši značku.
Například obchod zaměřený na udržitelný rozvoj může mít více přírodních materiálů, jako je bambus, dřevěné podlahy a spoustu zelených a přírodních barev. Pokud prodáváte luxusní zboží, mohly by za vaši pozornost stát i špičkové materiály, jako je chrom a drahé kovy.
Udržujte svůj styl konzistentní v celém obchodě a váš obchod bude pro vaše zákazníky snadno zapamatovatelný.
Regály a police
Regály a stojany, na kterých vystavujete své zboží, jsou stejně důležité jako vysoce kvalitní výrobky, které svým zákazníkům nabízíte. I když se možná snažíte snížit náklady nákupem regálů, které vidíte ve slevě, může to negativně ovlivnit celkový design a dojem z vašeho obchodu.
Vyhněte se nesourodým vitrínám, které mohou způsobit, že obchod bude vypadat nepřehledně, a zajistěte, aby všechny prezentační stoly, police a regály měly shodné rozměry a materiály. Možná budete překvapeni, jak může konzistence výloh zvýšit profesionalitu a styl vašeho obchodu.
Přenechte návrh maloobchodní prodejny odborníkům
Jakkoli jste zkušení v poskytování výjimečných služeb zákazníkům a výrobků, které si vaši zákazníci oblíbí, neznamená to, že musíte být odborníkem na design maloobchodních prodejen. Dovolte specialistům na návrh interiéru a vybavení budov, aby s vámi spolupracovali a proměnili váš maloobchodní podnik z obyčejného na neobyčejný.
Vladimír Ira